Thursday, October 9, 2008

Kisah Qaisara 3..

Nk cite sikit psl si kecik nie...

1. dah pandai carik org..klu takde org tunggu tepi dia esp pas bangun dr tido, sure melalak...

2.style dia menangis meneran..mcm sakit kene pukul org...sampaikan mama dia sendiri terkonpius...nk jadi kisahnye,pegi care4 kt alamanda aritu..mama pegi kt department lain, sara ngan papa jalan2 kt department lain...then mama dengar ada baby nangis..style sebijik cm sara..tekocoh2 la mama lari balik kt papa..sekali tgk amboii minah ni enak diulit mimpi dlm stroller..sekali ada akak ni tolak stroller bersama babynye yg meronta2...ya Allah, kusangkakan anak aku yg menangis tadi..style n suara nangis tu sebijik cm sara..meneran2.....hehe lawak lak..

3.tanak isap botol klu tenampak kelibat/tedengar suara mama dia..tadi pakciknye nk suap botol..sekali dia nmpk mama dia lalu n dia dengar suara mama dia..terus benti isap n dia ikut je pergerakan mama dia...pastu bukakla speaker dia kuat2...saranye nangis punyele kuat sampai anjing sebelah pn benti menyalak,tekejut agaknye bila dengar suara sara lagi power dr sore dia.....hahahahaha

sesi training isap botol ngan papa
xjln la...sara ngamuk.adala yg xkena tu...


nenek: xbetul tu along...enjut2 sikit.

papa: nape ni? nape tanak minum? nk tetek papa ke? (oppss....)


sara : uwaaaaaaaaaaaaaaaa


penyudahnye nenek yg kasik botol...pakngah nye nyebok lak nk blajo..


ala..sian sara nangis sambil isap susu...da nmpk mama dia terus benti isap..huhuhu


4. suke sentil lidah...dr sejak dia lahir lagi mama perasan..even nurse pn tegur sebaik saje nurse tu besihkan sara masa sara kuar dr perut mama....mcm kelaparan je anak mama ni..upenye mmg tabiat dia ler.....sampai skrg..sekali pegi johor, atok tegur neneknye menjahit langsir sambil lidahnye tersentil2..ooo patutla sara suke sentil lidah..turun tabiat dr neneknye la nieee....jgn besar2 esok sentil2 dpn org dhla ye nak...tak sesuai anak dara wt cmtu..huhuhu

5. tido mesti dibedung...kalau tak dia tdo tak lena..senang terkejut...tapi dia boleh tdo dlm keadaan radio ke tv ke terpasang kuat...maybe sbb dr dlm perut dh terbiasa...

6.boleh angkat kepala dah...kuat betul la sara ni..kalau mama tido tiarapkan dia ats tilam..memula kepala dia mama letak ngereng ke kiri..tau2 dia angkat sendiri kepala tu ke kanan...wah2..cepat betol dia ye...smlm pn mama perasan cmtu..dia angkat sendiri...

7.ada hati nk berdiri..bila nk mandikan sara sng sikit..sbb dia suke berdiri...dia tanak dibaringkan..kaki dia kuat menendang n nk berdiri je..heran gak..kita takut dia penat..kuat betol tulang dia..ckp kalsiumla kot..nasib baik mama tak sakit gigi time peknen dlu...yela org kata,org peknen ni mudah sakit gigi sbb xckp kalsium sbb baby byk menyerap kalsium dr badan kita..

8.sara tanak ngan papa dia..huhu..kecik ati papa..bila sara nangis papa pujuk,mesti tak jalan..bila mama amik terus dia diam..jeles tol papa kt mama..xpela dia kecik lagi..tunggula esok2..maybe dia nk rapat ngan papa lak..dh muke pn sebijik cm anak papa.hihihihi......

9.kuat tido..maybe mmg rutin baby kuat tdo..at least 18jam 1hari..atau dia ikt papa dia nye peel yg kuat tdo...hahaha taktaula..tgkla esok da besar dia cmne plak..

10.tak suke isap puting..atok beli puting konon2 nk bagi cucunye diam..dia ni tdo mesti nk ngempeng je kt mama dia..susahla sikit mamanye nk tdo..kene dpt posisi yg sesuai..tap sara ni taknak..dia luah balik..tak sedap kot..tak ori..hehehe..pandai tol demand..

11.pandai gulung lidah...1 keunikan manusia..mama perasan smlm..masa tgh acan2,main2 ngan sara..sekali dia jelir lidah dia begulung...aik mana dia dpt warisi keunikan ni?sapo lak pandai gulung lidah ni..mama ngan papa mana pandai..rupenye pakcik topeknye pandai..ler....mmg anak sedara pakcik topekla sara nie...yela skang ni mama masak je,pakcik topekla jadi peneman sara kt dpn sambil tgk tv..hehehe...elokla tu.

12.rambut sara lebat...sampaikan akak nursery tanya..baby boy ke?erk..tak2..girl..akak tu konpius sbb tgk rambut sara lebat sangat n muke pn cm ala boy...rambutnye pn ala boy...rupenye rambut asal sara dh takde pn..yg tmbh itam lebat tu rambut baru sara la...kt blkg lak elokje tebentuk bulat 1 kwsn xde rambut..cukur bantal erk org kate... pape je la ye..

rambut sara cm boy..hehehe..(ikut rambut atok johor)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...