Monday, November 17, 2008

Qaisara @ 3 month

Qaisara milestone : Weight~5.4kg..Length~62cm
Today..officially, qaisara turn to 3month..alhamdulillah sepanjang tempoh ini, mama tak menghadapi sebarang mslh utk menjaga qaisara...anak mama dah makin besar...haish...teringat masa memula sara lahir....hem, betul org kata...baby ni melalui 7phase..muke pulak akan berubah2...camtu gakla qaisara ni..

selsema dan batuk qaisara dh makin reda..tapi, mama ngan papa nye pulak bejangkit tekene selsema batuk..haish...macamni sara pn susahler nk sihat semula...sian tgk dia..agaknye sebab selsema batuk ni, tekak dia pn rasa tak sedap..tak brp nyusu..payau kot mulut dia..

last checkup suppose sara kene cucuk..tapi sbb dia selsema batuk so postponed dlu..tanak ler keadaan dia makin teruk pas cucuk nanti kan..so hopefully by nextweek dia dh sembuh, so boleh p klinik sekali lagik..oh ye, sara dh tak pakai mitten..sume ats saranan nurse..supaya dia belajar menggegam + pegang barang..but then, lain pulak..qaisara dh jumpe alat menan barunye..yes!!!her fingers..skrg ni, dia suke sgt kulum2..isap2 jarinye tu sampai bejejeran air liurnye..
  • da kenal mama ngan papa dia..

  • da kenal mama...siap ikut lagi pergerakan mama dia..even tgh tgk tv ke..atau org lain pegang dia, tapi bila nampak mama nye melintas..dia akan tenung mama dia..hehehe

  • mulutnye dh makin riuh...nak ajak sembang...

  • da boleh ngereng sikit2...tapi tak ley meniarap lagi..

  • suke isap jarinye...da pandai nk memain ngan jarinye..

  • kepala dh boleh ditegakkan (bila dudukan diatas riba)

  • da mule nk main2 ngan toy...(qaisara sgt sukekan cacingnye...cacing mcm abg ziyyad)..kekekeke

  • senyum+ketawa siap ada bunyi (gurgles, coos)..opss,jelesnye mama sbb sara ada lesung pipit..meh mama nk pinjam wt tumbuk sambal belacan..hahaha

  • kakinye makin kuat..asyik nk bediri jek...tap meniarap tanak..huhu

*balik ni nk kene train sara meniarap ari2..

3 comments:

Anasfadilah said...

hai qaisara..

ngorat bley..

yang benar::abg ziyyad.

p/s::ziyyad...ewah-ewah...belum sumat toksah duk gatai nak tekel anak orang...babab nanti. :P

::Umi Sufira:: said...

Lovelymummy, pejam celik pejam celik dah 3 bulan dah Qaisara yek..cium sikit kat dia..muahhss!!kekekeke=D

Aku Bukan Bidadari said...

huhuhu sama mcm ayra.. nk diri + nk duduk jer..niarap x mo huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...