Monday, April 20, 2009

tired and busy



dah byk ari mama tak ckp tido lor..
mlm tadi teruji kesabaran mama
qaisara merengek2
miang sebab campaknye kot
baru mama nk lelap mata..
dia bebunyik2
papa plak keje mlm
seksanye mama..
jam dh kol 2 sara tak bley nk tdo lena lagi
mama pn sapu la bedak sejuk tak sudah2 kt bdn dia
usap2 peluk2 dia
pastu mama merayu pujuk2 kt dia soh siankan mama..mama nk keje esok..
dh byk ari mama tepaksa cuti sebab nk jaga sara
mula2 dia memberontak..merajuk jugak
lama kelamaan dia memahami kan..tetdo gak akhirnya
sampai mama gi keje tadi dia tak bangun2...
agaknye dia ngantuk sgt kn...
masuk opis arini...betimbun workload

mama pening kepala.sape nk jaga sara esok ni kalau campaknye tak ok lagi..papa pn kene keje..bodo tol la bos dia..dh elok2 papa cuti esok dia soh plak keje..takde ati perut lgsg!
mama nk ckp kt bos nk cuti lagi esok pn rasa 'cuak2' je...
:(
sian anak mama..lekas2 la sembuh ye..rindu nk nengok qaisara menakal n ketawa..
p/s: sara jangkit demam campak dr baby yg mak tiri saya ngasuh..sedihnye..kalau tau, sya larang mak tiri sya ngasuh baby tu aritu...

7 comments:

MamaAqil said...

hai, sabaq byk2 yer, memang le g2 bb nyer kalo dh xsihat...kita pun penat nk berjaga malam, ika pun kdg2 bb merengek tgh mlm, pun tensen juga, mujuq ayhnyer sudi tgkkan juga sampai bb aqil tidoq smula...hope sara cpt sembuh...rindukan nk tgk ank tersenyum kembali bila dia sdg sakit...sob..sob

Farah said...

alaa siannya tgk baby kena campak....mesti meragam je kan...saba yer mama qaisara

Nieza Ishak said...

alahai kesiannya Qaisara ..
zulaikha masuk sepital aritue macam tue laa ...


moga2 qaisara cepat sembuh aminnnnnn

Anasfadilah said...

cepat sembuh ye qaisara :)

azzamoro said...

aku doakan qaisara cepat sembuh. memang mencabar sket jaga baby sorang2 ..malam2 lak tu..

sabar n take care oke..:)

Marsha~ said...

alahai.. sayu hati budak sekecil ni bila kena campak.. kesian dia.. sabar ye mama qaisara.. jaga qaisara baik2 ye.. dia kecik lagi, kena bagi extra layanan sket.. maklumle baby..

mama-qaisara said...

thanks semua yg mendoakan kesihatan qaisara..alhamdulillah,dia dh semakin sihat..dah mule menakal..cume dia skrg semakin manja...menjaga baby yg sakit mmg byk dugaan..adakala ilang gak kesabaran..lagipn,dia kecik lagi.kesian dia kalau kita marah2 kan..hem,xpe..ni la dugaan namanye.. mak ayah kita dlu pn dh melalui semuanye masa besarkan kita..insaf kejap bile terkenang kan jasa org tua kita.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...