Friday, May 8, 2009

tak tercapai dek akal

insiden ni dh lama berlaku..
waktu ni saya belum preggykan sara..awal2 perkahwinan sya.
saya kurang pasti dh penah tulis di sini atau belum..
kisah anak sedara saya yg sudah bijak berkata2..
masa ni petama kali ibunya(kakak saya) hantar dia ke sekolah kakaknya(CEC Wangsa Melawati).
ala dia just tumpang sekaki dgn kakak2nya belajar mental aritmetik..

saya tny dia..


'abang(dia bhsakan dirinya abang tanpa diajar oleh sesiapa), best tak pegi sekolah?'
dia jawab..'best'.

saya tny lagi..'sape nama cikgu abang?'

dia jawab..'mrs..(saya tak igt namanya) cikgu abang induparinggei (dia nk ckp yg cikgu dia india)'

dia sambung lagi ayat dia..'cikgu abang gemok macam paksu'

spontan, tegelak besar saya..hubby saya senyum je..
kenapa saya ketawa besar??
mcmane tak ketawa besar..

iyela..mestila..sbbnye, tak terfikir sya mcmane ank sedara sya boleh 'relate' fizikal cikgunya seperti husband saya?
maybe sbb dlm keluarganya dan keluarga kami sendiri mmg tiada insan sebesar hubby saya..jadi dia melakukan perumpamaan itu dengan hubby saya..yela, knape tak ckp cikgu dia gemok mcm kuman ku2 tu ke..mcm syanie ke..opss sori..nama2 artis gak jadi mangsa..hehehe
opss..utk hubby sya, jgn kecil hati..bukan nk kata/kutuk u gemuk. tapi nk tekankan di sini, mcmane 'creative'nya otak kanak2 itu berfikir..padahal umurnya ketika itu baru sahaja 3tahun
tak silap saya..tak tercapai dek akal sya bila teringat balik kisah ni..
byk lagi perkara2 yg dia buat..
dia penah puji akak yg meniaga kt kedai jamu di care4 wangsa maju tu cantik(akak tu makeup kemain lagi..pandai lak anak sedara saya menilai,masa ni dia baru nk masuk 2thn tau!)..until now, if dia pegi kedai tu dgn kakak saya(kakak saya pengunjung setia utk beli pad herba di situ), mesti dia akan tegur akak tu..'mana kakak cantik tu?' kuat sungguh ingatan dia!!!
ketika dia berumur 2thn..on my engagement day with my hubby
latest photo diambil masa dia dtg ke rumah sya bulan lepas..

1 comment:

Elyn said...

IQ budak2 sekarang lagi advance dr kite kot!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...