Monday, August 17, 2009

hari ini dalam sejarah

3pagi, 17ogos
'abang. bangun...perut keras ni..semacam ni...tak rasa pn baby gerak.'
'yeke? baby2...gerakla sayang..'
'semacam je ni, jom p hospital...'
'ok..ayg siap dulu.abg naik ats jap besiap..'

7pagi, 17ogos
'aduss...sakitnye...tak thn dh ni...panggil nurse jap'
'jln tak bukak abis lagi ni...nanti dulu..kul 9 nanti kita dtg cek balik'
'abg, panggil nurse..tak thn dh ni.nk teran jugak!'

8pagi, 17ogos
'ok..sya dh tolong bukak jalan tu..nanti dh sakit, push!'
'cepat2...kepala baby dh keluar tu...ambik nafas, curi nafas...'
'allahuakhbar!!!!'
..serentak terasa 'objek' panas keluar dari 'situ', lahirlah permata hati kami ALYA QAISARA tepat jam 8.18pagi...
tiba2 tedengar suara seseorang menangis..serentak itu aku terjaga dari tidur!
opss..terbabas pulak pagi ni! arini keje!
qaisara yg tido ditepi aku merengek2...
hm...rupanya aku mimpi je tadi tu...
syukur alhamdulillah, arini sara dh pn menginjak ke usia 1thn...
mimpi yg aku alami tadi terasa mcm benar2 terjadi...
walhal peristiwa tu sudahpn berlaku setahun yg lalu...
sara pn dh besar...

a few hours after delivery...

byk perkara yg berlaku sepanjang tempoh setahun sara membesar dlm jagaan kami...
alhamdulillah, semua dugaan dpt kami harungi dengan tabah..walau ada kalanya menggugat kesabaran kami sebagai ibu bapa baru yg mentah..
syukur ke hadrat Ilahi kerana diberi kekuatan fizikal dan mental kepada kami utk dpt bersama2 melihat perkembangan qaisara..

qaisara @ 1month...still dalam tempoh pantang.

syukur juga kerana Qaisara dpt membesar dengan baik dibwh jagaan kami...namun tempoh setahun belum ckp dpt membuktikan kejayaan kami sebagai ibubapanya..jauh lagi perjalanan kami..selagi sara belum kenal erti kehidupan, selagi itu tanggungjawab membesarkannya perlu kami galas..mudah2an kami dpt teruskan perjuangan kami yg belum selesai ni..
kepadamu anak, Alya Qaisara..


qaisara @ 5month++...da pandai begelak ketawa..

mama dan papa rasa bertuah+bersyukur atas kelahiranmu..qaisara byk mengajar mama ngan papa erti tanggungjawab dan bersabar walau adakalnya kesabaran kami tak terkawal..
mama dan papa bersyukur diberi peluang utk menjadi pemegang amanah utk menjaga sara..
kami berjanji akan menjaga dan membahagiakanmu selagi terdaya kudrat kami..
harapan mama dan papa, semoga sara membesar menjadi muslimah sejati, anak yg beriman dan beramal solehah, insan yg berguna, bijaksana dan berbudi pekerti yg baik...menjadi contoh terbaik buat adikmu kelak...


da pandai pandang camera..chubby betul masa ni..



qaisara sekarang...latest picture taken 2days ago.


qaisara,
mama dan papa sayang dan cintakan kamu sangat2!!!!!!

8 comments:

mummyshasya said...

hepi bithday sara...semoga menjadi anak yg solehah..

NaDiaH SiDeK said...

happy 1 year old qaisara! smg dilindungi Allah & menjadi anak yg solehah..

Farah said...

happy birthday qaisara! hehe rambut tegak2 tu..

M@y said...

happy 1st birthday alya qaisara!!lots of love from auntie may xoxo..

lin said...

to all aunty yg wish qaisara,
thanks a lot!!!
moga doa kalian diberkati Allah..amin =)

MeL said...

Happy 1st bday Qaisara! muah2 sket dr auntie mel & mika ;)

p/s : lin, entry ni xupdate pn dlm bloglist i. xtau np..

Elyn said...

happy belated besday sara..... muah2.

azzamoro said...

happy birthday qaisara.. bile la nak dpt jumpe anak ko neh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...