Thursday, October 29, 2009

gigi

oo..kalini bukan nk cite psl gigi sara..sara nye gigi ok..dh tumbuh ngan jayanye 8btg..tak lama lagi kuarla kot lg 4btg..

ni nk cite psl gigi sya..
lately terasa gusi bwh kt belakang sekali tu tetiba jek membukit..
adakah tu tanda2 gigi geraham bongsu / wisdom tooth nk keluar?

mula la terbayang kisah2 membe2 yg dulu nye penah demam tak sudah2 psl gigi ni nk tumbuh
aduiii tanakler melalui perkara yg sama..
skrg ni tak rasa sakit lagi..
org kata bile dh pecah tu yg sakit..
takkan ar nk tunggu pecah baru nk gi jumpe doktor kan
tapinye sya plg malas la nk jumpe doktor gigi..seb bek ar selama idup ni baru 2x jek sakit gigi..itupn masa kt darjah 1..hahahaha..seb bek ar sya takde mslh gigi selama nih..
last jumpe doktor gigi pn thn 2007...psl nk wt medical checkup..doktor nye komen pn gigi sya ok.ok dr segi takde mslh gigi lubangla itula inila..hehe..

cmna eh? nk gi jumpe doktor ke buang gigi tu or tunggu gusi pecah baru pegi? sya taktau sgt psl ni....taktau betul ke tak gigi bongsu nk kuar..tapi gerak hati ni rasa telahan sya ni betul..hm...........

2 comments:

Elyn said...

lin mmg sakit nk tumbuh wisdom tooth tau. bengkak2 + demam. leh plak benti lame then tumbuh blk. dekat 4 thn br sume kuar. nk buang aii la plg penakut.... tp skang ni rase mcm nk pi buang je tau sbb kdg2 sakit!!

Mama-Miya a.k.a Jedi Hopeful said...

i dulu time kluar wisdom tooth tu....adus mmg demam bagai..

i ada kawan, gigi tu br nak kluar terus dia operate buang..bengong aa..dentist dia kata gigi tu takde function pun & susah nak cuci..so boleh aje nak cabut..ada ke advice gitu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...