Tuesday, October 20, 2009

lasak tak lasak dia skrg?

3minggu sudah kami sakan beropen house..
sampai 7buah rumah ktorg terjah dlm 1ari..

nasib tak cherry berry..sara pn sama tumpang makan
syukur dia well behave sepanjang kt rumah org
plg best gi rumah kwn husband..
letak dia dlm blik anak kwn husband..
penuh toys..
sakan sara main..
nasib baik la dia tak melekat kt situ tanak balik...
kalau tak, parah!!!

weekend ni misi mencari bicycle/car utk sara..
kesian tengok dia tekun main keta anak membe aritu..sampai tejatuh dia punye leka main..hehe



oo..skrg ni dia dh pandai tau...
bila sya tjk gambar2 yg ada kt kad yg sya tampal kt dinding di rumah tu, dia siap tarik jari sya tjk kt tiap2 gambar tu..so sya pn sebutla itu benda ape...siap wt bunyi lagi..
sampai tang gambar tiger/lion, sya wtler bunyi auuuummmmm...
and tau tak???? dia dh boleh tiru..spontan!!!
kt video bwh ni sya amik kt taska..masa tu ngah tjk gambar tiger dlm buku kt taska tuh...
siap dia wt bunyi tiger auuum lagik..kelakar siap bibir tu tekemam2....



lagi 1 sya prsn tabiat dia skrg..kt sume mak org dia nk bermanja..
nengokla...amboi, selamba je dia wt paha mak org tu jadik sofa dia....huhu..

last week, sara dh wt sya kecik ati..
sya pi la tengok dia kt taska..yela, ari jumaat lunch lama..so lepak2 la ngan dia..sya suke gomol2 dia kt tilam..tapi dia boleh gi ngendeng letak paha kt atas paha mak org????siap pi duduk atas paha org tu lagi...aduiiii..kecik ati mama ko ni sara...seb bek ar kecik lagi..klu besar2 wt cmtu, meraung mama ni tau!!!
hahahaha....
ni lak keletah dia masa kt taska...
kalau dpt mkn biskut bukan main suke..
dhla tak reti dok diam..bejalan ke sana ke mari..


kalau kasik dia minum air, cmnila gayanya...ke hulu ke hilir dia pegang cup dia tuh...kalau bosan, abis dilemparnya cawan dia tuh...huhu..sejak dh pandai guna straw ni, nk minum je mesti guna straw dh..huhu



ohye...skrg dia mmg pandai sgt nk mengemas...ada sekali tu dia sebok tolong 'lipat kain'...


gigi dia dh byk..ada sekali tu dia gigit baju sutera sya..tau tak ape jadi??? SAMPAI BELUBANG BAJU TU dikejekannya...aduiiiii...ini takyah tunggu cik T, kt rumah sya pn dh ada T besar...sara la sape lagik..sume dia nk gigit...klu dia geram tu, badan sya jadik mangsa...kalau dia tak tido, jgn harapla dia kasik kita tido..dia akan kacau sya...ari ahad baru ni, calar hidung sya kene cakar ngan dia..sebabnye dia tak kasik sya tido!!! dia nk ajak main........huhuhu...aduiiiiii sakit jiwaaaaaaa...mmg byk penat ooooo skrg melayan keletah dia yg dh byk akal ni...
but i'm still happy..kdg2 mmg geram, tapi ada masa tu lawak..ilang gak tensen tu bila tengok keletah dia yg kelam kelibut tuh...hahaha..

p/s : agak2 ada can tak mama sara ni kurus bile nengok 'kelasakan' sara skrg?hahahaha...
takde maknenyeeee...kena exercise gaklaaaa....ahaha

6 comments:

azzamoro said...

dah pandai macam-macam anak dara ko nih..bile la aku nak jumpe. agak2 dia sibuk2 tak nak duduk kt peha aku..akekeke

Cikpid said...

wah..anak dara dh pandai mngemas nih..hahaha..

Mama-Miya a.k.a Jedi Hopeful said...

huiyoo..last skali muka gengster..cam tanye org "apa tgk2? suka hati la org nak buat pe"

cute sungguh.

Elyn said...

hamboi ni lasak betui ni..... kalo jumpe wafiq mesti wafiq mengalah ni hihih

Farah said...

mcm2 dah pandai ek qaisara..rajin lak tu lipat baju hahhaa

lin said...

azza,
jemputla dtg rumah aku..konfem sara ngelat dok atas paha ko..aku ni pn dia wt tak nampak.haha

cikpid,
yela tu ngemas...abis tunggang langgang sumenye..hehe

mama-miya,
hahaha..dia mmg suke wt 'evil stare' cmtuh..haha..kengkonon abis garangla tu..

elyn,
sara jumpe wafiq terus berubah jadik gadis melayu sejati.hahaha

farah,
dia bkn lipat baju..tapi dia gigitnye baju2 tu..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...