Tuesday, January 5, 2010

sedih dan takut

aku sedih bila baca kisah orang sanggup dera anak sendiri

kisah bayi yg baru berumur 7bulan didera oleh mak ayah sendiri dalam akhbar last year...sampainya hati mereka..ada pasangan yg kawin bertahun lamanya still tak dikurniakan cahayamata bertungkus lumus mencari ikhtiar utk mendapatkan zuriat..tapi mereka ini (pasangan muda early 20yrs) yg mungkin baru setahun jagung telah dikurniakan seorang anak..tapi tak pandai menjaga amanah Allah.

dan aku betambah sedih lagi bila baca kisah baby yg meninggal angkara kecuaian pihak nursery/pengasuh..

seperti yang terjadi pada mawaddah&hafiz

betapa kami (ibu bapa) menggantung harapan yg tinggi kepada mereka utk menjaga anak kami..harapan kami agar anak kami selamat selama dlm jagaan mereka...tapi bila perkara mcmni berlaku, ke mana lagi perlu kami percaya???

aku risau memikirkan perkara ni...namun, aku hanya mampu tawakal dan byk berdoa kepada Allah..


gamba tkde kene mengena ngan entry..sgghpn ada kalanya sara memberontak nangis melalak..tapi aku cuba gak kwl emosi...adakalanya aku akui,aku pn tertekan bila dia ngamuk tak tentu pasal..apa lagi org yg jaga anak kita bedepan ngan baby yg kejenya menangis je sepanjang masa....

*jgn slh anggap pulak ye...sya takde mslh ngan pihak taska baru ni..cuma sya meluahkan kesedihan sya bila baca entry psl kecuaian pihak nusery sampai meragut nyawa bayi yg tak berdosa*

5 comments:

Mrs. Kown said...

ada masalah jiwa agaknya mereka tu? kita ni nyamuk gigit pun dah geram inikan pulak nak mendera. kesian anak yg tak faham apa tu

Nazuha said...

salam lin,

thanks for drop by dkt blog adeef :) qaisara pun dah besar. comel. adeef nak dpt adik x lama lagi :)

MeL said...

i pn geram baca berita yg dera anak tu. bangsat tul org cmni. siap menipu kata anak terlepas dr tgn lah. xlayak jd makbpk lagi drg ni..

e.l.i.s.s.m.i.e said...

memang kta patut geram pun kan.penat2 tau kita ngandung kat dier, senang2 jer diorang nak dera.tetiba aku emo plak!

Sharini aka Ummi Khayra said...

Tak sanggup rasanya bila baca kisah-kisah kehilangan ngan kisah2 penderaan ni.. rasa sayu je kat hati.. rasa macam disiat2 je hati ni bila mengenangkan nasib anak yang terpilih tu... :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...