Wednesday, February 17, 2010

Qaisara si cucu berlian

sara ni memanglah cucu berlian tok ayahnya..blk kampung hari tu, seronok betul dia diulit tok ayah..nenek ngan pak mak menakan dia..mama ngan papa dia? mama sibuk menghadap 'kerja'..papa nya sibuk wat taik mata..luckily ada pak mak menakan yang rajin melayan..kalau tak, sian sara kesepian..huhu...


paksu semangat betul ajar sara main 'cubic'

bila lagi mama nya nk berehat? kalau tak, kat rumah tu...macam anak itik..mama nye ke dapur..disitu dia mengekor..mama nye ke depan..di situ dia menempek.mama nye sidai baju..di situ dia menyelongkar sampah sarap..mama nye baring tengok tv.. di situ dia datang menempel nenen..pendek kata, macam ada tarikan besi magnet antara mama ngan sara. ke mana mama pergi, sara mesti ada kat situ gak. huhu...

kenapa aku kata sara ni 'cucu berlian'? memang betulla cucu berlian..siap dapat hadiah dari tok ayahnye..'duit untuk beli basikal'..can't imagine if sara live with them..naik lemak manis la anak dara kami sorg tu..oh...aku bukan tak suka dengan pemberian pil tu...but let's it be the last..aku tanak sara terlalu dimanjakan...i mean dimanjakan dari segi kebendaan...dont spoil her too much..esok lusa tulat tubeng, kami mak pak dia yang susah ooo..now pun dh jelas belang dia..asal tak dapat 1 benda tu, mula la tunjuk tantrums dia.....tension la kalau hari2 sara buat perangai cmni..


sara mengamuk, kena ikat sebab kacau papa drive.

tapi nak buat macam mane..sara cucu sulung dalam family husband. so memang jadi buah hati semua orangla..kalau balik kampung tu, memang kena kepit bwh ketiak memasingla..itu yang bau ashem je la anak dara kami sorg tu..lepas tu makan non stop..mulut tu ada je la kunyah apa2..mana tak buncit perut tu..semua orang makan, dia nak. tak kasi kang ngamuk.hai la anak..macam-macam hal la sara..tak bolehla manjakan sangat. nanti banyak lemak. kalau naik lemak tu boleh mama amik sikit buat masak gulai lemak cili api tak pe la jugak..hahaha ape la aku merepek ni...

sebenarnya entry ni tulis psl 'perangai manja' sara ni..lately dah makin terserlah. sampai
ada masa tu sakit kepala aku..serius,aku rasa 2-3ari sebelum ni aku rasa bepinau biji mata sebab tak terlayan sangat peel mengada-ngada dia..huhu...sorila sara. bukan mama tak nak layan sara.. tapi mama tak larat/letih..sara dah makin notty skrg ni..mama dah takley nak control sara skrg ni kalau tinggal ber2 je ngan sara. dahla lasak..semalam je dia dh dapat panjat kerusi meja makan yg tinggi tu. mujur tak terbalik ke belakang. lagi-lagi sejak dia paham 'istilah merajuk'...kadang-kadang geram..kadang-kadang tu lawak jugak..

tapi, dengan kehadiran sara dalam keluarga kami, buatkan ikatan kekeluargaan tu makin rapat. betul kata orang..'anak tu pengikat kasih sayang'....betul kan?

7 comments:

¥ α Ŋ α Đ z µ £ said...

sara dah besar skrg tu yang dh reti tunjuk perangai..

camna la nak ada adek lg..

mariaariffbaby said...

yeah..
my ecah pun cucu sulung part family in law..
tuh yang manja banget

and my moms in law..asal nampak baju budak2 pompuan.misti belikan utk ecah..
baju kurung pun banyak

azzamoro said...

betulla. anak aku pun makin mengada n manja skang. kadang nak berdukung aje malas nak jalan. nak kite urut2 kaki tgn diala.. macam2..

lin muhamad said...

yanadzul,
tu yg lagi risau tu.ada adik esok cmne ni.huhu..

maria,
waaa beruntung ek..sure byk koleksi baju ecah ni.hehe..

azza,
waaa hebat airyl...siap minta urut kaki tangan lak.cm orang dewasa lak gayanya.hehe

Elyn said...

cucu sulung mmg manja la lin. wafiq pun cucu sulung diamond sungguh mamat tu tau ekekeke

Diyana Zulkifli said...

huhu,samala...aku skang agak tensi jg sbb mia pun dah pandai ngada2 tahap dewa dgn tok n wan dia..jenuh la nak tune balik prangai ngada2 dia tu bile aku hbs pantang nnti..skang ni ,tak terdaya nak pujuk2 dah mia..tak terlayan..huhu

lin muhamad said...

elyn,
maybela kan elyn..cucu sulung ni.so semua excited sikit bila lyn budak kecik.huhu

diyana,
betul tu..aku ni pn baru 3ari berkampung mil pn jenuh nk tune sara balik...klu sebulan dok sana?pergh..taktaula..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...