Wednesday, March 24, 2010

Green Zone review

hajat di hati semalam nak tengok cik alice..tapi timing tak kena..then suddenly mata ni terbabas kat poster 'matt damon'..eh ada movie terbaru ke mamat ni belakon? (aku suka dia ni belakon action..macho!)

even aku tak pernah pula tau pasal movie 'green zone' ni..tapi hati ni nak tengok sebab aku suka action movie..(paling utama, janji lepas gian aku nak tengok movie..hahaha)

ape pun, aku sangat puas hati pas tengok movie ni..aku tak tau la utk orang lain. tapi movie ni memang lebih kepada 'anti war' atau more specific..'anti american'..lebih-lebih lagi lepas banyak sangat huru hara yang negara uncle sam ni buat kan..

apa yang tersirat dalam movie ni berjaya disampaikan menerusi 1 dialog dari 'freddy' - native iraq yang jadi translator damon.."It's not for you to decide what happens here"...ye betul tu..kehadiran pencerobohan uncle sam ni hanya lebih memburukkan keadaan je..ibarat menangguh air di keruh la orang kata....diorang ingat diorg tu polis dunia ke?? diorang je betul....hem...

nak tengok trailer..pegi sini la ye..tapi hakikatnya semua ni hanya 'cerita' semata..movie ni pun dihasilkan daripada novel Imperial Life in the Emerald City

overall aku kasik 3 bintang..

*cik alice tu nanti, aku sedut dari internet lah..*

2 comments:

Hanz said...

lin, peminat matt damonn ker?

lately ni kureng nengok action movie..rasa tepu sikit otak..last skali tengok crita werewolf yang klasik aritu..bolehlah lepas gian sebab dah lama tak gi date ngan hubby..

lin muhamad said...

hanz,
i start suka damon since movie 'saving private ryan'...suka gile cite tu...so pastu mmg sukala any action movie yg dia belakon.hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...