Thursday, March 11, 2010

'menara gading' anganku musnah..

aku terkilan...tak dapat further study kat negara orang..

jeleskah aku? ye..memang aku jeles dengan adik-adik ni...seronok baca blog ariffshah dan longhafiz..memang impian aku nak belajar oversea...(tingginya cecita aku eh)
kengkonon nak ikut jejak kakak aku yang dulu belajar kat US.(nasib baik kakak aku tak layan si mata biru ngorat dia..dia layan orang kedah juga yang belajar kat sana!)

Impian aku nak pegi university of warwick kat UK nun(adik longhafiz,kalau boleh hilangkan kempunan akak ni..kot rajin ambikla gambar uni tu untuk akak yek)..haha..ni cecita budak umur 17tahunla kan..tapi apekan daya, result fizik aku tak gempak..cukup-cukup makan..kalau ikut kelayakan permohonan, aku hanya mampu apply ke jepun..aku cuba juga apply tapi..mungkin bukan rezeki aku..aku tak berjaya juga..

so..end up aku hanya layak ke sini..


tapi, johor pun jauh jugak..sampai kan akak aku kata, aku bukan je gi belajar..tapi bawak balik bakal suami 'johorian' lagi..menantu ayah aku yang paling jauh.huhuhu...

apepun aku tetap bersyukur kerana dapat menimba ilmu..dan berjaya menamatkan pengajian..

walau aku tak dapat nak kecapi cita-cita aku tu, tapi mungkin cita-cita aku tu akan dicapai oleh anak-anak aku kelak kan?mudah-mudahan..amin..

*seronok belajar tempat orang, dapat tengok cara hidup orang lain..pengalaman akan mematangkan kita*

8 comments:

Elyn said...

lin i study kat KL je pastu masa convo dapat gak la jejak kaki kat skudai heheheh

Am said...

result i power pun xleh pegi blaja kat oversea sbb mak abah xbagi huhuhu...

Fid said...

erkk
'hanya' mampu apply ke Jepun
maknanya sapa belajar kat Jepun ni tak secerdik sapa pi UK US???


ohh spm dan application ke Jepun saya tiada kaitan sebab saya masuk aliran Jepun sebelum result SPM
hahahahahhahahahahah

Long Haffiz Long Hassan said...

oho..warwick eh..rmai kngkwn sy saner..nk sy post gmbr ker or nk sy gie sndri nnti n amik gmbr bbtul?

lin muhamad said...

elyn,
oh elyn pn utm ke?awat tak gitau sengsiang..ramai jugak geng utm ni..papepun, utm best..sbb kt situ la jumpe husband :)

am,
huhu..yeke..ala..diorang risau tu melepaskan anak dara pegi jauh2x..


kak fid,
hehe..akak silap fhm ni.sya tak mksdkan belajar kt jepun tak sebijak pelajar us. tapi sya punye impian nk gi uk. tak terfikir nk pegi jepun pun.kwn syala pujuk takpe,klu tgk result ko ni masih still ley apply belajar oversea..masa tu dlm list tu tgk jepun je boleh terima dengan syarat result yg min.sebab result fizik yg tak best tu...huhu...

*akak lagi terer,sebab pegi belajar jepun sblm result spm keluar :)*

long hafiz,
tak kisahla..tapi klu kwn2 awak sudi share pengalaman diorg belajar kt sana lagi best..hilang mengidam ni even baca pengalaman orang jek :)

ApasH said...

Lin, aku pon sama kes ngn ko..Fizik wat hal..yg len ok2 belaka..lenyap impian nk belajar oversea..hehehe

Oyis said...

lin, lom terlambat lg. postgraduate level masih ada :D

aizuemi said...

kat UTM la kita kenal.. hehhehe~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...