Wednesday, April 14, 2010

cite lawak 'clinique'

aku ada cerita lawak pasal 'clinique'. apa beza klinik dengan clinique??? ha..jawab..jawab...
korang sebut clinique ngan klinik camna??? sure sama jek kan bunyinya...ke korang p tambah qalqalah kat 'clinique' tu???kekekee

cite ni psl misunderstood sebutan klinik dengan 'clinique' la...kisah dia gini. masa tu aku temankan kawan baik aku beli sabun eumora. masih ingatkah entry ni?

so adik yang jual sabun tu pun promotela kt kwn aku..pastu kwn aku ni plak pi cakap kat budak tu yg aku pakai clinique. pastu adik tu ckpla..okla dengan kulit akak eh..ngan kulit sya tak ok. sya pakai sabun eumora ni baru ok.

pastu, adala sorg cik kak ni. dia pun cam interested nak beli sabun eumora tu. tapinye dengan takde salamnya..dia nyampuk our conversation..lebey kurang cenggini la..

aku : saya try step 123 tu je. so far alhamdulillah..
adik eumora : tu la..sya tengok kulit akak dh ok. tapi ngan sya mungkin tak rasi kot.
cik kak interprem : aah...i dulu pun macam2 pakai..dnhansla...sendayu tinggila..pastu i siap gi KLINIK lagi.doktor bagi antibiotik nak ilangkan jerawat tapi tak ilang gak...(potpetpotpet cm bertih jagung..)

(adik eumora, kawan aku dan aku pandang sesama sendiri sambil memasing wat muka pelik..pastu spontan memasing dok jenuh tahan gelak)

sahih cik kak interprem tu misunderstood 'clinique' yang kami bualkan sebelum tu.kekeke

moral of the story : lain kali bagi salam dulu ye nak nyampuk orang bercakap..ni taktau ujung pangkal main nyampuk jek!

7 comments:

MeL MikaiL said...

ahahaha! joke of the day ;P

iejaZin said...

brp lama korang thn gelak??hahhaha~

lin,ni psl komen ko kat blog aku tu .. alah lin .. jgnla kecik ati.. tu ayat power aku spy ko takde excuse tak dtg bila wedding aku nanti .. heheh .. jgn kecik2 ati ok .. cheers~!! ;D

ibu_Arifa said...

nk gelak betul lah dgn acik tu,,, hahaha

Elyn said...

wakakkaka itula sapa tuk menyampuk!!

isabelle said...

kalo i, harus dgn muka cover gelak nye, i tanya..ni klinik mana satu kak?sapa nama Dr.nye?
hehehe

mummy_adam said...

kekeke..

lin said...

mel - saje nk bagi mata u all cerah pepagi..kekeke

iejazin - lama gakla wei sampai sakit perut..blah je dr situ mengekek ktiorg ketawa..huhu, takdela
aku saje je komen sadis cmtu kt ko...tgk ko nk pujuk aku tak.kekeke

ibuarifa - wakakaka..lawak kan?

elyn - ha tu la..suka sgt nyampuk org becakap..

isabelle - hahah cmne i ley tak terpk eh soklan tu...sure dia malu gila if i tny cmtu.

ena - :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...