Friday, April 16, 2010

Jangan ada Lina Joy dan Hasnah lagi..

actually kisah yg terjadi kat aku ni BUKAN REKAAN..dan aku tau, perkara ni memang pernah berlaku dalam masyarakat kita..cuma cara pendekatan 'mereka' ni berbeza..ada yang didekati 'mereka' yang mengaku jatuh cinta dengan kita..dan banyak yang menjadi mangsa adalah gadis belasan tahun...sebab ape? sebab hati perempuan ni cepat cair pujuk rayu...betul kan??

suddenly i remember 1 story that being told by my sister..masa kakak aku belajar kat US dulu..kat sana pun banyak terjadi kes macam ni..pulak tu zaman tu lagila, tahun 1989..iman kita ni ibarat senipis kulit bawang, sangat rapuh..lagi-lagi duduk berjauhan dari keluarga dan dikelilingi dengan ramai kawan yang tidak seagama...kakak aku sendiri pernah diajak teman serumah dan coursemate join aktiviti kat church university..and then setiap minggu mesti ada sister yang akan pujuk dia tarbiah pasal agama diorang tu...but lucky...aqidah kakak aku terpelihara..

so, aku tak rasa perkara yang aku share arini sekadar 'khabar angin' dan cerita rekaan semata-mata...aku share pengalaman aku ni dengan harapan supaya lepas ni jangan lahir seorang lagi Lina Joy dan Hasnah...that's all...mana yang baik tu kita jadikan pedoman..yang buruk kita jadikan pengajaran supaya kita tak terleka..ingatlah..Iblis dah berjanji dengan Allah untuk menyesatkan anak Adam sehingga ke hari kiamat! wallahualam.....

"kalau tak setuju dengan apa yg aku tulis, sila klik butang pangkah kt blog aku ni.aku tak suruh pun ko baca blog aku!"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...