Wednesday, May 19, 2010

aku kecik hati

aku ni kalau nak beli barang esp benda yang tak pernah aku guna..amat cerewet. sebabnya mestila nak benda yang dibeli tu berbaloi dengan aliran tunai yang keluar. lagi-lagi kalau beli benda yang takde depan mata..mana lagi kan? dari blogshop la kan...so that, takdela esok berputih mata.

jadinya aku ni akan banyak bertanya soalan. tapi aku bengang bila ditempelak tokey2 ni..

"u tak boleh la nak samakan dgn barang yg da ada kat kedai tu.coz ni bkn tiruan"

that's it! terus aku tak continue chat lagi. aku benci tau! ape igt aku ni sengkek sgt ke? bodoh sgt ke soalan2 aku tu sampai ko cop aku beli barang tiruan. aku just bagi contoh adakah benda X ni seakan sama dengan benda Y tu? padahal aku menyamakan barang yang aku dah pakai..dan semestinya barang itu original!!! betul aku tersentak!

selama aku wat online business ni, aku tak pernah laser customer aku cmtu sekali. sedaya upaya melayan kerenah mereka sampai ada yang sanggup menyamar konon nak beli tapi sebenarnya nak korek rahsia sapa aku nye supplier...

pleasela..hati customer kenala jaga. even org tu tak tentu lagi nk beli barang dengan kita, tapi dari cara kita layan diorg akan buatkan diorg suka dengan servis kita. kalau korg bagi ayat sedas cm aku kena ni, alamatnya babaila weh! sorila..jgn harapla aku nk terus berurusan dengan org tu even ko tu kwn atas kwn aku. aku tak rugi sesen pun. ko yang rugi sebab dah hilang customer!

aku ni jenis akan bertanya sehabis detail supaya hati aku puas. especially bila aku memang nak sgt beli benda tu!

6 comments:

isabelle said...

xpe la lin. u boleh beli benda alah tu kat tempat lain lak.mesti ada kat lain gak kan?

lin said...

isabelle,
i dh order pn dr 1 blog shop ni brg tu.tapi ada plak kwn i ni ckp u bli kt kwn i la.dia selalu turun us,dia pn jual gak brg yg sama with same price dlm blogshop tu.so i pn chat la ngan kwn i ni.yela..sbb ada org terdekat.so i pk sure lg senang berurusan ngan dia.tapi bila i ni byk sgt soklan,dia cm mls nk jwb.pastu bg ayat sedas cmtu.eeee nyesal tau! klu tau,i tak chat pn dgn dia tu.baik beli online je.dh jadi cmni,i proceed je beli dr blogshop tu.abih cite!

MeL MikaiL said...

truex3! kenalah layan customer sebaik mungkin. cane nk business klu mcmtu kn..

Hanz said...

baguslah dah blacklisted camtu..i pun slalu tanya banyak soalan..so far tak pernah kena cenggini lagilah..

Fid said...

yaa kena jaga hati
saya mmg akan tanya bnyk tapi saya tak tentu beli tapii kalau saya beliiii...haaaa....lu piki la senirik kakaka

pelanggan kena layan walaupun hanya bertanya mn la tau infuture dia tu yg sopping sakan

lin said...

mel,
tu la..bengang tau.baik bungkus je bisnes tu.

hanz,
tu la..kita mestila tny byk2 sampai hati kita puaskan.lelagi klu brg tu mahal.huhu

k.fid,
hehe..sya pn cmtu gak.tapi if sya betul2 nk beli mmg lagi byk sya akan tny..tu yg ada masa dorg fedup kot.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...