Wednesday, May 5, 2010

KLUANGMAN kami

ni bukan kisah cicak..juga bukan kisah dalam filem cicakman..tapi ini kisah kluang-man kami..pasal ape aku cakap kluangman??? sebabnya..hero kami ni dilahirkan di kluang, johor even dibesarkan di tmn u ( tapi dia tetap tak nak mengaku dia org kluang..mati-mati mengatakan kampung dia taman universiti, skudai!) kahkahkahkah...


edited source : google.

apa yang hebatnya kluangman kami??? haaa tu la aku nak story ni..aku asyik lupa je nak share kisah ni dengan korang..sampai la ada satu hari tu keluarla rintihan sayu dari mulut si dia, 'asyik cerita pasal sara je dalam blog. bukan nak cerita pasal kisah orang jadi hero satu hari tu'...kahkahkah...maafla cik abang sayang..i lupala...asyik cerita pasal anak ja..nama pun journal baby...sian, i lupa yg i ada baby besar kat umah tu..kekeke...so ni kisah baby aku yang sorg lagi tu a.k.a kluangman.

tragedi ni berlaku tak silap dalam bulan 3 aritu. masa tu cik abg aku ni temankan abg kandung aku gi ioi mall. settlekan urusan jual beli kereta dia. pas diorg lunch kat sana. turun je dari escalator..suddenly adala sorang mamat ni terlanggar dia. pastu kat belakang, ada guard pempuan tengah belari sambil jerit 'kejar dia..kejar..pencuri!'

waaa kluangman kami ni pun mulala beraksi..tak dan dh nak tukar costume superhero bagai, dengan sepantas kilat cik abg aku ni kejar mamat tu...mamat tu lari pun tak laju sebab kaki dia *pengkaq! so lari pun tak laju manala....dah agak dekat tu, cik abg aku ni main grab ja kolar baju mamat tu..pelagi jatuh tedudukla mamat tu..kekeke...terus cik abg aku serah kat guard pempuan tu..

abg aku yang tadi bejalan kat sebelah cik abg tepinga2..hahaha...blur kejap tengok kluangman kami ni beraksi..sure dia tak sangka..yela selama ni asyik kutuk cik abg aku besaq cam giantla...tapi kudrat kuat oo kejaq pencuri.....tula kutuk lagi laki aku! aku yang dengaq cerita pun cam tak pecaya mulanya..siap tny mana bukti video??siap aku suruh minta rakaman cctv dr ioi mall lagi sebagai proof..kekekeke

tapi aku tau...cik abg aku bukan kaki kelentong..so aku pecaya..mmg hebatla kluangman kami ni..hehehe..nasib baikla takde benda buruk terjadi..kalau la mamat tu ada senjata ke,naya je kan...alahai...

hebat tak hero kami??cakapla hebat..satgi dia kecik hati..so entry ni kira khas la aku create..kira ni pun entry khas sempena birthday cik abg yang ke 28..semoga dikurniakan sihat tubuh badan, dipanjangkan umur..dimurahkan rezeki..... supaya selama adanya cik abg bersama kami, kami selamat dibwh jagaannya sebab dia memang kluang man kami yang hebat!

nota**taktau ka maksud pengkaq??? pi tny org kedah nu..pengkaq tu cam tak bebedungla org kata...kengkang!*

11 comments:

Diyana Zulkifli said...

pengkaq..hmm..ape ek?haha.purak2

Mrs. Eeza Herman said...

hi, baby besar tu pun nak gk entry khas utk dier ekk..

mamaDhea said...

kami pon ada kluangman.. well, hubby keje kat kluang, johor.. aci tak? hehe..

e.l.i.s.s.m.i.e said...

aku suka tengok kluang man.rupanya ni suami orang la plak..cayalah hubby mu! tapi jgn buat selalu , skang penjahat ganaz2!

LynnLyana said...

wakakakakakaak...aku dpt bygkan mcm mane si zaire masa tragedi tuh berlaku..ececececece!!!!
klu ko ade kn..sure la ko rase ala2 mcm nk ckp kt suma org "tuan-tuan dan puan-puan...org yg tangkap ini adalah suami saya" (sambil tangan menepuk-nepuk dada tanda bangga!)
hikhikhikhik

isabelle said...

wahahaha...kaki pengkaq! lama pulak tak guna terms tu.

eiNa said...

ekekeke..kalau dia x pengkaq pun sure kluangman masih boleh "ligan" sama itu pencuri..hehee

ApasH said...

oo...perak panggil pengko...

Farah said...

memang hero la! nasib baik pencuri tu tak bersenjata..bahaya gak tu.

Elyn said...

wow cayalah kluang man u lin!!!

lin said...

diyana - amboi..kura-kura duduk dalam perahu..dah tahu,purak2 bua tak tak tahu ye..kekekeke

eeza - hahaha..baby besar ni lg manja dr sara tau.

mamadhea - hahaha bolehla gak tu kira kluangman celup..kekeke

eliss - hahahaha..suka cite kluangman takpa..jgn suka laki org sudaaa kakakaka...

lynn - hakhakhak..hampeh ko lin..camtetau je lubang idung aku kembang setaman...surela bangga..sapa lagi nk bangga ngan suami sendiri yg budiman tu.

isabelle - hahaha..seb bek u tau eh..i pun tak igt..tapi tetiba suddenly word tu datang dlm kepala masa ngah tulis entry nih..hehe

eina - hahaha cm belajaq bahasa kedah lak..sure pening hsband aku tak paham maksud 'ligan'..

apash - hehehe..oyeke 'pengko'?aku taktau pun..yela kat umah aku ckp utagha even aku org perak sejati.hehe

farah - tu la..nasib baikla mat pet tu tak bwk senjata..hsband kita plak tak pk panjang dah..terus main kejar je..

elyn - snif3x..kembang lubang idung kulangman i kena puji..kekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...