Thursday, June 24, 2010

down to earth

ok..saje nak share satu kisah....

adala satu keluarga ni pegi kenduri kawin ex-schoolmate husband dia. biasala dah pergi kenduri kawan lama mestila jumpa member² lama kan..

borak punye borak..kawan si suami bertanya kat tentang profesion isterinya.

mr x : wife ko keje post x kat mana?

suami : dia bukan post x . dia post y . keje kat xyz.

mr x : oooo (terus diam tak cakap ape dah sebab dia teka isteri kawan dia ni keja biasa ja..rupanya silap!)

suami dan isteri terfikir sejenak, agaknya la kan kenapa kawan tu terus terjah soalan camtu? suami komen, 'ayang vouge sangat kot'. hm..agak pelik, walhal si isteri hanya memakai baju kurung biasa sahaja. setakat pergi kenduri buat ape nak melaram lebih kan..

atau mungkin kawan tu tengok muka dan gaya si isteri ni takde style 'korporat'?
si isteri pulak bergurau dengan suami, 'sure dia rasa abang tak layak berbinikan ayang yang hebat.'

suami menambah, 'bukan ke diorang yang keje post x ni vouge sikit'. erk! ke situ pulak! hahaha..mereka hanya tersenyum sahaja...

komen aku pasal insiden atas tu..hm,mungkin telahan suami tu betul...sebab ape aku cakap cmtu, bos aku pangkat besau tapi pakai keta honda cabuk zaman bila ntah. taktaula kalau bos aku tu kedeks taik idung masin. hehehe...tapi ada yang bak kata orang 'biar papa asal bergaya'..hehehe...sindiri mau ingatla!

kalau aku plak, aku lebih suka yang simple dan lebih kepada 'down to earth'..tapi biarlah kena pada tempat gakla kan..tak perlu menunjuk kalau ada terlebih dan terkurang tang mana tu. aku tak kisah kalau orang kata aku 'ala makcik kampung' sekalipun. tapi isinya, hanya mereka² yang tahu..

pengajaran : don't judge the book by its cover.


credits to google..

tengok megan fox, simple je dressing dia..tak semestinya vouge sentiasa...asalkan muka tu tak sememeh cam orang tak mandi sebulan dahla eh.hehehe

p/s - bak kata orang, jangan di sangka apek cina berseluar pendek tu miskin. silap besarla.. silap hb dalam kocek tu bekepuk duit. jangan pulak disangka mereka yang selekeh tu 'ada-ada' aja, 'ada-ada' mereka tu pun tapi otak diorang genius tau! hehehe..

6 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

kalo tengok aku yang selebet ni mesti diorang ingat cleaner..hehehehe

Elyn said...

apek2 tu lai byk duit tau dr kite2 ni. mesti smpn emas berkeping2 dlm bank hehe.

eh kelain lak i komen kan?? hahaha

Yan said...

masa awal2 kawin dulu..
sedara mara asben tak tau yan keje ape..
so bile derang tanye..
asben jawap keje kilang..
betulla tu..
so diorang assume yan operator..
sampai satu masa.. baru diorang tau ape keje yan yg sebenar.. hehe..

kinna said...

penah jumpa amoi pakai short masuk bank bwk beribu dan kakak berbaju kebaya vogue(siap mekap seinci) korek ASB/saving :))

Lin said...

eliss,
hahahaha...dorg ni nmpk kita selekeh suka la wt telahan bukan²..hehe

elyn,
kenala komen tu..betul,dorg ni lg byk duit..tapi kemut sikit.hehe

yan,
betula tu keje kilang.tapi dorg igt keje kilang ni semua nya operator jek.hehehe

kinna,
ha tu la contoh terdekat dpn mata kita.hehehe

isabelle said...

adakah itu bererti i yg berkereta kecil ni err... hebat? wakakaka. apa kes aku perasan ptg2 jumaat ni?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...