Tuesday, June 1, 2010

mekyonal

sara, mana idung?
pegang idung.

mana mata?
sara pejam mata

mana mulut?
sara muncungkan mulut

mana lidah?
sara nganga mulut tunjuk lidah

mana gigi?
sara 'kernyih' tayang gigi

mana rambut?
sara tarik rambut sendiri

mana telinga?
pegang telinga sendiri

mana tangan?
angkat tangan tinggi-tinggi

mana kaki?
hayun kaki sekuat hati

mana mama?
jerit 'mama' sambil peluk mama

mana papa?
tepuk bahu papa.
hahahaha.dia tak tau nak cakap 'ni papa saya'.setakat menepuk bahu papa je.lawak la sara ni.

3 hari bercuti sangat memenatkan. tak dapat nak tidur siang. asal aku baring nak lelap mata, sara kacau.aduhai anak...penatla mama nak layan kamu.asal mata ni nak terpejam je, dia datang tepuk bahu suruh bangun tengok keletah dia. kalau tak, dia marah+bising sebab tak layan dia.

lalu depan mc donalds..mama sebut 'mc donalds', dia pun sambut 'mekyonal'. kami teruja petama kali dengar dia sebut 'mekyonal'. comey je dengar..hahaha

sara nak kfc? dia sambut 'keyechi'. lepas tu membebel 'abija..abicoma..blablablabla..'.entah bahasa ape taktaula..layankan aja budak baru nak belajar becakap..memang mulut banyak cam bertih jagung. agak hairan di situ, sebabnya mamanya tak pernah makan 'bontot ayam'.

6 comments:

MeL MikaiL said...

pandaii sara ;)
gitulah lin kalau dok umah jaga anak ni..xde manenya nak goyang kaki hehe

kinna said...

mcm2 gelagat sara ye..

isabelle said...

hehehe..comelnya sara.
tapi lin..u jgn layan sgt pelat tu..kang lekat pulak smpi umur 4,5 tahun.naya kang

isabelle said...

hehehe..comelnya sara.
tapi lin..u jgn layan sgt pelat tu..kang lekat pulak smpi umur 4,5 tahun.naya kang

mummy_adam said...

kekeke.. comel :) pandai sara..

adam panggil 'M' jea.. tp mmg seronok layan budak2 tgh nk belajar bercakap nie kan..cute :)

Elyn said...

time-time camni dierang mmg byk ckp kan lin?? jenuh nk jawab ekekek

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...