Wednesday, August 11, 2010

SATU

macam mana arini berpuasa? mesti ramai yang melepek kan..hehehe..

takde modal nak merepek apa. kena kawal mulut + telinga + tangan dari menulis menda merapu... sunyi betul opis ni sampai boleh dengar 'perut roomate ku berkeriuk'...mengekek kami gelak..kekeke :P

malam tadi ada yang dapat pergi terawih? aku dari petang semalam bawak ke malam dok sibuk tung tang tung tang kat dapur...eh,kan aku cakap entry aritu takde kena mengena ngan diri penulis. :P plan asal memang aku nak ikut zeri pegi terawih, nak bawak sara sekali...tapi....hm, lupa kanla..apa yang lepas tu lepas, lagi² bulan baik ni kan....tak pasal² aku rugi satu malam.

kenapa tak buat terawih kat umah je? hm..lupekanla..nama nak solat isyak pun kena tunggu sara tidoq, apa lagi nak solat sampai 11rakaat --> biasa aku amik yang afdal ja..8rakaat + 3 witir :) ..huhu

dah, apa lauk berbuka petang ni? mlm tadi, aku dah sediakan sambal tumis, tinggal nak sumbat dalam ikan cencaru je, aku plan nak masak ikan cencaru sumbat, ayam paprik + sayur kailan ja (batang kailan mesti lebih sebab anak dara aku suka kunyah cam fries), pencuci mulut sagu gula melaka, tu pun sebab zeri dok sebut 2-3ari yang lepas nk makan sagu gula melaka (dia teringat kat 1 menu yg parents bawak masak sports day sara la tu)..gigih aku buat. ingat nak bagi jiran sikit, bila lagi nak bermesra dengan jiran tetangga kan???

simple je juadah berbuka kami, takdenye nak bombastic bagai tu. takde beza bulan posa ke tak...janji tak membazir...membazir kan amalan syaitan..jgn ikutkan nafsu-nafsi tu sgt..ok semua, selamat berbuka puasa :D

5 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

aku tak tahu la nak berbuka apa pose.kalo dpt mkn nasi kerabu pun dah sodap tapi aku x pose pun..hehehe.

Elyn said...

bile nk ajak i buka kat umah u??? hehhehe

azzamoro said...

sedapnyer wey..

aku tak plan pun nak masak ape2. makan lauk tunjuk je laaa

p/s mcm nak mkn ikan bakar

Farah said...

isk ko sebut2 sagu gula melaka tu..aku nak buat jugakla..teringin plak hahaha

Lin said...

ellis,
waaa best gak nasi kerabu. aku tensen tak dpt makan nasi kerabu ganu aritu.huhuhu

elyn,
haha nak ke rasa? i masak cincai je la..hehehe

azza,
sedapnye ikan bakar..tetiba teringin nk mkn ikan keli bakar cicah air asam..pergh!!

farah,
sila2..aku wat stok sampai 15bekas. kasik jiran sikit, pastu kat umah tinggal taruk air gula melaka ngan santan je.senang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...