Wednesday, August 18, 2010

Syukur alhamdulillah..

Ingat exam aku dulu ni? result dh keluar..result yg aku sendiri tak jangka..mungkin rezeki hadiah birthday qaisara (nak kata rezeki anak, tak berisi lagi..lemak adala..muahahaha). bersyukur, terbayar semua penat lelah sampai terpaksa abaikan sara. huhu..sori sayang, nanti mama kasik adiah ye.. :D

okla, so aku nak share soalan. tak surela ada ke kalangan readers yang seangkatan dengan aku. but just share je la kat sini since aku dulu pun cari info dari internet. mana tau, ada yang tersangkut kat blog aku ni. boleh jadikan panduan...


Soalan PTK1 F41 Sesi 2/2010 (Paper Fungsional)

Soalan 1:
Definisi Sistem Maklumat. (3m)
Fasa-fasa dalam SDLC (10m)
4 aktiviti dalam fasa rekabentuk. (8m)
4 ikon dalam GUI. (4m)

Soalan 2:
Maksud data dan maklumat (6m)
Maksud DBMS (4m)
5 komponen dalam Pangkalan Data (10m)
2 fungsi DBMS (5m)

Soalan 3:
nyatakan dan terangkan 3 jenis pengujian dalam fasa pengujian (9m)

Soalan 4:
sistem automasi pejabat (3m)
infrastruktur ICT dalam sistem automasi pejabat (6m)
4 jenis perkhidmatan sistem automasi pejabat serta teknologi ICT yang digunakan (16m)


Soalan 7 (c)
Berikan 4 kategori maklumat Terperingkat.

Soalan 8
OSI Layer
a) Mengapa piawaian perlu?
b) Nyatakan 7 layer OSI
c) Terangkan fungsi 2 layer OSI
d) Komunikasi Data
i- Maksud komunikasi data
ii-3 elemen dlm komunikasi data

Nyatakan 5 langkah pengurusan ICT (10m)

ok itu je yang masih aku ingat..actually entry ni pn dh lama terperam dari abis exam aritu tapi asyik lupa nak publish..harap bergunalah eh..semua soalan tu soalan famous masa belajar dulu. if rajin, korekla khazanah lama..aku siap selongkar balik semua notes IT dari zaman u lagi..nasib baik tak dimakan anai².. :D

p/s : if ada yang nak pinjam notes dan jawapan previous paper aku pun ada gak. cuma pandai² sort sendirila..semua dah cam cakar ayam..hahaha

8 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

aku tak confirm2 lagi.bila lah nak amik ptk ni..

nieda said...

susahnya soklan..kalau saya, mau berpinar2 nk menjawab..apapun TAHNIAH Lin..rezeki anak tu

Elyn said...

soklan tu macam i penah buat je... tp di mana ek?? huhuh nmpk sgt otak dh berkarat!!

p!nkerton said...

congrats! 4 ke lin? hihihi

¥ α Ŋ α Đ z µ £ said...

tahniah lin..:)

Lin said...

eliss-takpa.sok dh confirm terus amik tau!

nieda,
soalan tu sma taraf cm sya belaja kat u dulu.cuma otak dh berkarat, tu yg kena pulun refresh balik.ada yg terms dah lupa.huhu

elyn,
aik u budak IT ke?hahahaa..taktau pun.

fatih,
hehehe :shy² cat:

yana,
tq :D

isabelle said...

gila susah soalan2nyer...
anyway congrats

mummy_adam said...

wah, soalan bocor nie ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...