Thursday, September 23, 2010

puasa 6 pula

sepi je tengok blog ni.
sesepi tuan dia yg lately malas mengupdate.
cerita raya pun dah abih.
tarak menda nak goreng dah.
malas pun sama.
lagi² koleksi gambaq raya tak transfer lagi, malas la.
2-3ari ni penat.
asal malam je keluaq.
pegi beraya umah kawan² area sini.
mana tak pancit?

btw, korang dah mula puasa 6?
aku baru mula qada' puasa.
tahun ni hutang 6 hari.
alhamdulillah, arini dah masuk ari ke-4 puasa.
harap sempatla habiskan dan sambung puasa 6 pula.
oh ya, nak tny. camne korang punya practise dalam qada' dan puasa 6 di bulan syawal?
kebiasaan aku, aku akan wajib qada' puasa dulu sampai habis.
lepas tu baru sambung puasa 6.
atau kalau tak sempat(syawal dah nak abis), aku qada' puasa ja dengan niat qada' puasa.
mesti dahulukan wajib dari yang sunat.
tapi dengan harapan, pahala puasa 6 tu tetap dapat..hm..boleh ke camtu?

yang tak qada' puasa tu, soalan aku, bila nak mula ganti? baik mula ganti dulu sekarang ni kalau takde aral, sihat walafiat....jangan esok dah tercekik (nak masuk ramadhan tahun depan), baru kelam kabut nak ganti.hehehe

2 comments:

Elyn said...

plan mmg nk ganti start senin aritu.. tp kwn baik lak mai... mntk2 smpat la mengganti pehtu puasa 6!!!

AshAnas said...

hm, ape yg shira paham ms bljr dulu, ustaz cakap kita nk puasa mmg kena niat nak ganti puasa. tp Allah Maha Pemurah, kita akan dapat sekali pahala sunat puasa 6 tu, insya'Allah...
wallahua'alm bi sawab, akak blh tanya ustaz yg akak yakin dan percaya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...