Monday, September 6, 2010

Selangkah ke alam 'mistik'

Toyol, dia datang padaku berlari-lari
Tolong, kemanaku kan pergi
Toyol, kenapa pula aku yang kau cari
Tolong, rupanya hodoh wow.. wow.. wow.. wow

Kepala botak,matanya terbeliak
Giginya bertaring,merata-rata
Ee...seramnya,ku melihat rupanya
Melambai-melambai,ketawa pula

Apa yang kau mahu, datang kepadaku
Aku sudah tahu, asal-usulmu
Wahai toyol jangan ganggu

Badannya montel, comel perutnya buncit
Terkedek-terkedek, tertonggek-tertonggek
Ee tajamnya, taring dan juga kuku
Mencari-mencari, jari kakiku

Apa yang kau mahu, datang kepadaku
Aku sudah tahu, asal-usulmu
Wahai toyol jangan ganggu

Padamu toyol sebenarnya, ku tak rasa takut
Sengaja aku bersembunyi, menggeletarkan lutut

Pergilah toyol jangan ganggu
Manalah ada duit disaku
Mana, mana, mana ada

Toyol, dia datang padaku berlari-lari
Tolong, kemanaku kan pergi
Toyol, kenapa pula aku yang kau cari
Tolong, rupanya hodoh woooow

Kakinya kontot tapi larinya kencang
Menghambat-menghambat, dari belakang
Ee kuat pukulan buku limanya
Menghentak-menghentak, sakit kepala

Apa yang kau mahu, datang kepadaku
Aku sudah tahu, asal-usulmu
Wahai toyol jangan ganggu

Tiba-tiba aku, rasa sakit di kepala
Ku terjatuh dari katilku
Sungguh besar benjolnya

Rupa-rupanyaku bermimpi
Tidur tadi aku tak basuh kaki
Mimpi, mimpi, cuma mimpi

Toyol, jika kau datang lagi ke dalam mimpi
Aku, ajak engkau menari
Toyol, jika kau ada lagi di zaman ini
Aku, ajar engkau menyanyi

malas nak story panjang lebar..either korang nak percaya atau tidak. tapi menda ni dah pun terjadi kat keluarga aku, 3mlm berturut duit 50rgt hilang...kalau 3mlm dah 150..lama² tinggal kayaplaa...aku balik semalaman je kat kampung tido tak lena..ada 3 budak kepala dogoi dalam rumah upanya..ada yang mendengki melepaskan belaan mereka di rumah kami..sedang dalam proses mengusir 'makhluk' tu keluar dari rumah...

yang aku hairan tu, bulan posa bukan setan kena ikat ka..ada gak yang terlepas..taktaula yang wat keja ni toyol kepala hijau atau toyol kepala hitam..kalau toyol kepala hitam tu memang nak kena seligila kalau dapat kan..tapi ni kalau toyol kepala hijau ni, jenuh gak nih..sebab wat keja ikut tuan dia..haish...

kot ya pun nak cari duit, pi la meniaga kat param ka..jual tin ka..kutip botol kaca ka..jual paper lama ka.. ni dak, isk² tak insaf² lagi ka???? satgi Tuhan turun bala, baru hang tau!
takpala, mudah²an benda alah tu takdak dhla by the time kami balik beraya esok..

p/s - seb bek la masa balik aritu sara tak meracau kena kacau. kalau dia mai kacau anak aku, siapla!

5 comments:

Elyn said...

kg kat ne lin ade toyol ni??

e.l.i.s.s.m.i.e said...

nuha suka nyanyi lagu toyol ni sambil gelek2 punggung hehehe.orang ckp nak bagi duit tak hilang dek toyol, stapler duit tu...wallahualam

Yan said...

owhh igtkn kenapala tetibe nyanyi lgu toyol ni hehehe

azzamoro said...

lin, takutnye. macam mane ko tau toyol yg masuk rumah? seram siut

isabelle said...

wushhh...ada limit pulak ye tiap mlm rm50?
nape x pao byk2 terus?
kalo dpt nnt, buat entry ye. smgt nak kepoci nih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...