Monday, January 17, 2011

kesian dia

semalam petama kali dia menangis sebab dimarahi aku atas satu sebab.
sebelum ni memang dia kerap melalak pun bila keinginan dia tak dipenuhi..tapi tak pernah la dia menangis macam semalam tu..semalam dia menangis hiba pasal aku larang dia main/manja dengan adik sepupu dia, 'cakiah'(shakirah).

aku larang dia peluk shakirah, pasalnya dia peluk kat kepala shakirah (gaya peluk nak smackdown), sampai budak kecik tu menangis..

bila kena marah, dia pun cebik muka dan menangis sedih sangat..
bila aku pujuk, siap sembam muka kat riba aku pastu cakap...'nak ain cakiah' (nak main dengan shakirah).


sara with kak ngah and her pakcik haiqal.

malam kelmarin, dia mengigau sebut 'cakiah'...bangun pagi semalam, 'mama, ane cakiah?'(mama, mana shakirah?). paling tidak, setiap hari mesti dia akan sebut nama adik sepupu dia yang kecik tuh..kalau tak pun, bila sebut je 'abang' dia refer kat abang sepupu dia - shazwan. kakak pulak - kak ngah (shasha, kakak sepupu).


lebih kurang macam ni la gaya semalam tu..dia nak bergurau, manja, main² ngan baby..tapi sara sedikit 'kasar'...tapi, apala yang dia faham pun..

haish sian nya la dia..kesunyian betul.
ni yang buat aku makin tak sabar...harapnya adalah rezeki sara beradik. amin...

3 comments:

CuppyCakeMommy said...

aminn..cmoga rezeki 2011 ye..

ieda a.k.a mama erfan said...

sama2 la kita usahakan.. insyaallah kalau ada rzki anak kita 'beradik'.. amin

isabelle said...

insyaAllah lin, i doakan.
tingat mcmana masa i dulu dok berharap preggy lg.rasa mcm baru jer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...