Monday, January 31, 2011

moga mim selamat di bumi kaherah...amin

Remember this entry? yang aku marah anak sedara aku pasal kes dia marah sepupu dari side family aku..

syamim yang berjacket dan cap hitam.

last aku contact dia, jumaat yang lepas. then, aku dapat tahu semua hubungan luar Mesir ke negara luar disekat. hatta FB, handphone semua disekat. and kami sekeluarga semua susah hati..terutamanya abang dan kakak ipar aku.

lepas aku send msg kat fb, dia ada balas dan mohon maaf dan explain apa yang terjadi. lepas tu aku reply lah bagi kata semangat kat dia..itu last aku contact dia. until now, kami semua hanya dapat mengharapkan perkhabaran dari berita.

anak sedara aku (merangkap his cousin dari side family aku) dah call direct ke pejabat kedutaan malaysia di mesir untuk dapatkan info tentang student di sana. mereka maklumkan semua student selamat, ditempatkan di satu tempat (hostel) yang dikawal ketat oleh tentera. belum sempat abis cakap, talian putus....yang merisaukan, extremist politicians ni mostly daripada students uni al azhar which is tempat anak sedara aku ni study..hm..baru je tinggalkan tanah air dalam 3 bulan dah berlaku insiden macam ni. mak bapak mana la tak risau...

semua pakat harap supaya dapat dia balik ke sini dengan selamat dan further study je kat malaysia. bak kata pepatah, hujan emas di negara orang..hujan batu di negara sendiri..lebih baik di negara sendiri..yang sudah pasti tenteram, aman damai..alhamdulillah, bersyukur aku dilahirkan di bumi Malaysia.

to mim, maksu doakan mim tabah dan selamat dibawah lindungan-Nya. amin...

baca entry ni, rasa meremang bulu roma..

berita terkini rusuhan di mesir, klik ini

harapnya kerajaan malaysia cepat bertindak segera bawa pulang pelajar malaysia ke sini.

4 comments:

Elyn said...

ya allah i doakan moga semua rakyat malaysia di mesir selamat la hendak nye...

nape la kerajaan kite tak amik tindakan lagi kan?

mariaariffbaby.com said...

semoga semua nya selamat..
amin..

Lin said...

elyn,
tahler elyn..lembs betul..takkan ada yg terkorban baru nak bertindak.kerajaan lain siap anta flight lagi jemput rakyat diorg balik. malaysia ni dahler takde direct flight..anak sedara kita dulu pegi pun naik egypt air.

maria,
insyaallah..mudah2an..

lionteen said...

hope x de pape berlaku kat adik lionteen. terlalu risaukan die:(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...