Wednesday, February 9, 2011

tolong aku..

tunggu punya tunggu, punya tunggu, punya tunggu, punya tunggu, punya tunggu...last² red flag berkibar jugak pagi semalam..

aku keciwa..

aku hampa..

now, aku dapat selami hati dan perasaan mereka yang menunggu bertahun²...

jawapan penyedap hati, belum ada rezeki...

aku risau..

ok, kawan aku pun cakap maybe belum ada rezeki..

lagipun baru je 2 bulan kami mencuba..

cuma aku risau..sebab aku pernah jalani operation cyst. memang doc bagi jaminan tidak ganggu kesuburan..tapi, apa yang aku baca info dari sini, buat aku risau...salah satu side effect operation tu, merosakkan saluran fallopio and the worse case akibatkan tidak subur..

dan, kerisauan tu tak dapat dibuang jauh..

mesti aku teringat²..

ex-officemate yang seangkatan dengan aku pernah jalani cyst operation last 3 years until now tak pregnant² (lagila pulak, dia kawin 1 tahun dulu dari aku..)..dan latest info aku dengar dia dah amik anak angkat..

perlukah aku jumpa doc? please..i need some advise..esp for those yang pernah alami perkara yang sama dengan aku.

9 comments:

Nieza Ishak said...

kadang2 body kita yang tak bersedia lin. kat mana entah nieza ada baca. lagi pun baru 2bulan try .. cuba lagi atau kalo nak pengesahan pasal tiub pi la jumpe gynae darpada pk yang negetif jerk.

nieza dok ambik positif, badan masih perlukan rehat dan belum cukup bersedia ... bila badan bersedia .. insyaallah ada la rezeki.

mamaAliff @ salmi said...

lin, dont worry. walaupun aku x penah alami benda tu tp kwn baik aku penah..kwn aku tu siap buat operation buang cyst ms dia tgh ngandung 3/4 bulan..mmg mengerikan kami tgk dia time tu...tpaksa operate jgk buang cyst walau tgh preggy sbbnya cyst tu ganggu tumbesaran bb dlm kandungan. then alhmdlh kandungan dia slmt smpai 9 bln..

thne now dia baru je deliver anak 2nd plak..i.allah takde apa2 ok? cuma byk2 bdoa...tu kunci..aku doakan moga slmt semuanya ok?

sorry tpanjang pulak...

e.l.i.s.s.m.i.e said...

kwn aku lepas buang cyst, terus melekat..belum ada rezeki kot..Insya Allah..cuba lagi !!

lynnlyana said...

lin..jgn pk bukan2 dulu..lgpun ko baru 2 bulan mencuba...still baru lagi...kang klu risau2..nnt dia effect hormon n kesihatan..
hati pun tk tenteram...

isabelle said...

it's about time u meet a gynae.
try dptkan pil kesuburan (utk galakkan pghasilan ovum).dan minta nasihat utk tau betul2 tarikh subur.

i dah rasa benda ni dulu if u still remember (sbb BF la ni). tapi smpt sekali je i amik ubat tu, alhamdulillah

Elyn said...

ade bagus nye u jumpe gynea u dulu before start conceive. sbb i ade dgr dierang ckp b4 preg elok buat paps. nak check apa yg ptt....

*azni* said...

sabar kak lin..mungkin belum ade rezeki lg..apa2 pun banyakkan berdoa di samping berusaha..jgn cepat putus asa k..;)

MummyShasya said...

As-salam,xpe la lin cuba lg...insyaallah xlama lg ada la tu...sabar yer..

Lin said...

nieza,
hm..tula masalahnya.sya ni byk pk -ve dari yg +ve.

umi,
lega sikit tau ada org lain senasib ngan aku dah beranak lagi..takla aku rasa aku abnormal.

eliss,
ya..belum ada rezeki lah tu kot kan..

lynn,
yela..tula,still too early kawan aku kata. tapi aku nak p cek gak ler.

isabelle,
u amik pil kesuburan ke?hm..nanti i nak korek entry u..ada effect psl BF gak ke? taktaula pulak..i dulu period dtg awal. masa sara 5bulan i dah peot.

elyn,
nak buat la papsmears tu tapi takut2 lak..huhu

azni,
insyaallah..mudah2an akak takkan cepat putus asa..

mummyshasya,
amin..tq dear for your support :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...