Thursday, January 12, 2012

dugaan lagi..

dalam 1-2minggu ni kerapla zairee balik lewat.
aku pun dah lali. memang keja dia tak menentu.

mlm tadi dia blk awal, awal pun dalam 11.30 la jugak. sekarang ni aku ada habit baru. before tido, mesti baca buku dulu. tengah baca tu, dia pun buka cerita. kiorang pun dah lama tak borak..yela dia balik pun dah lewat. jumpa time pagi je. time keja apa² hal, call/sms je..

zairee : taktau nak cakap ni berita baik ke buruk.

aku dah mula pelik..apa yg dia nk cakap ni.

zairee : abg kena pegi CHINA.
aku : bila?
zairee : MAC ni.
aku : haa??? biar betul...tunggu masa nak besalin je masa tu.
zairee : itulah..ntahla..
aku : tak boleh anta org lain ke? tak boleh postponed ke?
zairee : abg sorg je jaga equipment tu.


aku terdiam je la..nak cakap apa lagi..tawakal je la...mudah²an dapat postponed. atleast masa aku besalin tu dia ada. makin runsing pulak memikir keadaan aku nanti tanpa dia. kalau ikut plan aritu, zairee plan nak ambik leave 1minggu++ la utk jaga aku masa pantang. bila dah jadi mcmni, kena fikir plan B lah..

banyaknya dugaan pregnant kali ni...kena pujuk baby keluar masa papa dia adala..macam sara dulu terkena time cuti, alhamdulillah...


Regards,
Lin

3 comments:

Adlina Husaini said...

dear, so sorry to hear dat..memang sedih kalau takde suami di sisi tatkala kita nak bertarung nyawa melahirkan anak..y not minta ur huby istiqamah buat solat istikharah minta petunjuk nak pergi ke tak..

just my 2cents..

*salam dari adlina putrajaya*

Lin said...

tq ina. hm..nak tak nak dia mmg terpaksa pegi.xboleh excuse.tawakal jelah..dia pegi early session.masa tu saya dh 37weeks..yg another session lg naya,lagi sehari my EDD.. :(

Elyn Sani said...

aduhai.... sedih nye.

dah lama x chat dgn u lin! sihat?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...